Menu

Złe samopoczucie w samolocie

Złe samopoczucie w samolocie

Podróżowanie samolotem dla niektórych osób bywa uciążliwe. Dolegliwości związane z chorobą lokomocyjną dodatkowo potęguje stres. Przeważnie jednak jest to tylko kilka godzin złego samopoczucia, które zrekompensujemy sobie podczas wypoczynku.

Aby lot był jak najmniej uciążliwy, warto zastosować się do kilku porad.

Zjedz lekkostrawny posiłek
Przed wejściem na pokład samolotu zjedź lekkostrawny posiłek. Tego dnia nie eksperymentuj z nowymi potrawami, zjedz to, co znasz i lubisz.

Nie pij gazowanych napojów
Unikaj gazowanych napojów. Podobnie jak przejedzenie powodują uczucie dyskomfortu. Pij niegazowaną wodę mineralną – powietrze w kabinie jest dość suche, dlatego możesz potrzebować jej więcej niż zwykle (na pokład możesz wnieść tylko wodę kupioną na lotnisku już po odprawie)

Żuj gumę i ziewaj
Ból uszu może pojawić się z powodu zmian ciśnienia. Aby mu zapobiec, żuj gumę, przełykaj często ślinę lub… ziewaj.

Ubierz się wygodnie
Przed Tobą kilka godzin siedzenia w dość ograniczonej przestrzeni.

Zapewnij sobie rozrywkę
Przygotuj audiobooka, którego od dawna chcesz posłuchać, a jeśli nie dokucza CI choroba lokomocyjna – weź książkę lub gazetę.

Ruszaj się
Na ile to możliwe, zmieniaj pozycję podczas lotu. Co jakiś czas, zależnie od długości podróży, staraj się wykonywać proste ćwiczenia – wykonuj okrężne ruchy głową, w nadgarstkach i kostkach. Jeśli to tylko możliwe, spróbuj się przespacerować pomiędzy fotelami. Uwaga! Nie zakładaj nogi na nogę – wysokość może spowodować szybsze zmiany ciśnienia krwi, a w następstwie – drętwienie. 


To może Cię zainteresować:

  • Kraków
    Wylot z Warszawy
    od 199 PLN
    Abu Zabi
    Wylot z Katowic
    od 560 PLN

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!