Odprawa online: Na czym polega?

Odprawa online: Na czym polega?

Odprawa online to odprawa dokonywana przez internet. Alternatywą jest odprawa na lotnisku.

Uwaga!
W przypadku zakupu biletów popularnych linii lotniczych Ryanair, Wizz Air lub EasyJet warto zawsze skorzystać z odprawy online, gdyż odprawa na lotnisku wiąże się z dodatkowymi opłatami. 

Klienci eSky odprawiają się łatwiej

eSky umożliwia swoim klientom, którzy dokonali zakupu biletów linii Ryanair, Wizz Air lub EasyJet dokonanie odprawy online za pośrednictwem swojego serwisu. Czynność taką można wykonać po otrzymaniu biletu lotniczego, w okresie od 30 dni (jeśli zarezerwowaliśmy miejsce) lub od 48 godzin (w przypadku braku rezerwacji miejsca) do 3 godzin przed planowanym wylotem w przypadku linii Wizz Air, a w Ryanair od 4 dni do 2 godzin przed wylotem. Linia easyJet udostępnia odprawę online od 30 dni do 2 godzin przed wylotem.

Pozostałe linie, które udostępniają odprawę online:

  • Air Baltic - od 5 dni przed wylotem do zamknięcia odprawy osobistej na lotnisku.
  • Alitalia (dotyczy tylko tartfy Light!) - od 24 do 2 godzin przed wylotem.
  • Ukraine International Airlines (dotyczy trasy Kijów - Ryga - Kijów) - od 48 godzin (w przypadku lotów rejsowych) lub od 24 godzin (w przypadku lotów czarterowych) do 40 minut przed wylotem.
  • AirAsia (dotyczy tylko lotów krajowych) - od 14 dni do 4 godzin przed wylotem (w przypadku AirAsia X) lub do 1 godziny przed wylotem (AirAsia).
  • Spirit Airlines - od 24 godzin do 1 godziny przed wylotem.
  • Jet2.com - od 28 dni do 5 godzin przed odlotem.
  • El Al. - od 24 godzin do 3 godzin przed odlotem.

W przypadkach niewymienionych wyżej odprawa odbywa się w standardowy sposób na lotnisku - po udaniu się do stanowiska odprawy biletowo-bagażowej (najpóźniej na 2 godziny przed wylotem), pasażerowie bez opłat otrzymają karty pokładowe.

Link do odprawy online znajduje się w mailu, który otrzymasz od eSky

Odprawy online nie można dokonać na naszej stronie internetowej, a wszystkie informacje dotyczące tego procesu są wysyłane do pasażera w mailu.

Wiadomość zawiera specjalny link, który przenosi użytkownika do formularza odprawy. Dokument ten należy wypełnić wszystkimi wymaganymi danymi pasażerów. Po ich wysłaniu pasażer otrzymuje maila z potwierdzeniem dokonania odprawy i kartą pokładową w załączniku. 

Kartę można wydrukować od razu po otrzymaniu maila lub zapisać w pamięci przenośnej (pendrive, smartfon, dysk przenośny itp.) i wydrukować w późniejszym terminie, ale koniecznie przed podejściem do odprawy bagażowej i kontroli paszportowej lub bezpieczeństwa na lotnisku!

Wydrukowaną kartę należy mieć przy sobie na lotnisku wraz z dokumentem tożsamości użytym do odprawy. Jej brak skutkuje koniecznością zapłacenia wysokiej opłaty karnej, a w skrajnych przypadkach nawet odmową wpuszczenia na pokład samolotu.

Nie mogę się odprawić. Co zrobić?

  • Sprawdź, czy nie odprawiasz się zbyt wcześnie lub zbyt późno. Informację o czasie, w jakim musisz to zrobić, otrzymasz w mailu z linkiem do odprawy online. Dla każdej linii, a nawet trasy lotu, mogą to być inne przedziały czasu.
  • Sprawdź, czy na Twój adres mailowy nie został wysłany nowy rozkład lotu i nowy link do odprawy.
  • Jeśli rezerwacja dotyczy większej grupy, odprawiaj nie więcej niż kilkoro pasażerów jednocześnie. Jeśli będzie ich zbyt dużo, podczas wpisywania danych z dokumentów może skończyć się czas trwania sesji. Ma to związek z bezpieczeństwem Twoich danych.

Zmiana po odprawie

Po odprawieniu się online linie lotnicze Ryanair, Wizz Air, Easy Jet umożliwiają zmianę daty lotu lub nazwiska pasażera. Koszt tzw. otwarcia biletu wynosi 15 EUR/15 GBP za pasażera za lot.  Po otwarciu biletu pasażerowie mogą dokonać zmian zgodnie z regulaminem linii lotniczej i ewentualnymi opłatami. Istnieją ograniczenia dotyczące czasu, w którym takiej zmiany można dokonać. 

Uwaga!
Pasażerów podróżujących z bagażem rejestrowanym odprawa online nie zwalnia z obowiązku stawienia się do standardowej odprawy bagażowej na lotnisku.


Pamiętaj!

  • po dokonaniu odprawy online zmiany w bilecie są już niemożliwe (za wyjątkiem linii lotniczych Ryanair, Wizz Air, Easy Jet),
  • pasażerowie muszą posiadać wydruk kart pokładowych na lotnisku,
  • karty pokładowe mogą być wydrukowane w czerni,
  • każda karta pokładowa musi być wydrukowana na osobnej kartce, tak żeby jedna strona kartki pozostała niezadrukowana,
  • pasażerowie muszą mieć ze sobą na lotnisku dokumenty tożsamości użyte do odprawy online.

To może Cię zainteresować:

Zobacz również:

Jak spakować bagaż podręczny do samolotu? Jedzenie w bagażu podręcznym w samolocie Tanie loty

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl S.A.

Zainteresował Cię artykuł, ale potrzebujesz więcej informacji?
Anuluj
Dziękujemy za pomoc

Twoja opinia pomoże name tworzyć lepsze i bardziej dopasowane artykuły.

Chwilowo nie mogliśmy przesłać Twoich sugestii

Wyślij ponownie lub spróbuj później.