Menu

Jak wymienić bilet z bonusem 50 euro w Grupie Lufthansa?

Jak wymienić bilet z bonusem 50 euro w Grupie Lufthansa?

Posiadasz bilet na lot liniami Grupy Lufthansa? Twój lot został odwołany z powodu pandemii COVID-19, nie możesz pojawić się na pokładzie samolotu lub nie wiesz, czy Twoja podróż będzie mogła dojść do skutku? Zobacz, w jaki sposób możesz bez dodatkowych opłat zmienić termin lub trasę podróży, a także skorzystać ze specjalnego bonusu 50 euro.

Których linii dotyczy ten artykuł?

Nowa polityka elastycznych zmian w biletach dotyczy linii z Grupy Lufthansa:

  • Lufthansa
  • Air Dolomiti
  • Austrian Airlines
  • Brussels Airlines
  • Swiss

Polityka elastycznych zmian w biletach Grupy Lufthansa

Ze względu na dużą liczbę odwołanych lotów oraz wprowadzanie przez rządy kolejnych państw restrykcji dla osób podróżujących, Lufthansa wprowadza nową politykę zmian w biletach. Wszyscy pasażerowie, którzy zakupili bilety do 19.04.2020, a którzy ostatecznie nie wybrali się w podróż lub posiadają bilety na loty w późniejszych terminach, mogą bez dodatkowych opłat wymienić je do 31.08 br.. Dodatkowo mogą uzyskać przy tym bonus w wysokości 50 euro!

Wspomniana polityka dotyczy zarówno osób, których loty zostały odwołane, jak i tych, którzy na własną rękę zrezygnowali z podróży od dnia 20.03. br.

Zmiana czy zwrot środków?

Linie Grupy Lufthansa umożliwiają wprowadzenie zmian w bilecie (zmiana terminu lub kierunku), a także uzyskanie środków za niewykorzystane bilety. Przewoźnik zaznacza jednak, że w obecnej sytuacji wnioskowane przez pasażerów zwroty będą realizowane w późniejszym czasie. Grupa Lufthansa dotychczas nie określiła orientacyjnych terminów, kiedy uruchomi zwrot środków.

Uwaga! Pamiętaj, że możliwość uzyskania zwrotu środków jest zawsze uzależniona od polityki linii, wykupionej taryfy oraz okoliczności. W przypadku, gdy lot, na który się nie stawisz, odbędzie się planowo, prośba o zwrot środków może być odrzucona przez linie.

Co daje Lufthansa?

Grupa Lufthansa umożliwia zmianę:

  • terminu podróży (na termin wylotu do 31.12.2020),
  • trasy podróży.

Dodatkowo linie przyznają bonus 50 euro, który pokryje różnicę w cenach biletów lub, jeśli nowy bilet będzie tańszy od pierwotnie zakupionego, różnica do wysokości 50 euro zostanie zwrócona na konto pasażera.

Istnieje również możliwość przełożenia swojej podróży na okres między 01.01.2021 a 30.04.2021, lecz wówczas pasażerowi nie przysługuje bonus 50 euro!

Grupa Lufthansa daje Ci czas na podjęcie decyzji o skorzystaniu z nowej polityki zmian do 31.08 br.

Uwaga! Bonus naliczany jest dla każdego pasażera w rezerwacji, a nie całej rezerwacji. Przykładowo, jeśli rezerwacja na lot z Warszawy do Nowego Jorku składa się z biletów dla dwóch osób, to każda z nich otrzyma bonus 50 euro.

Jak to wygląda w praktyce?

Jak w praktyce wygląda realizacja bonusu 50 euro:

  • jeśli wartość nowego biletu jest większa niż poprzednio wykupionego o więcej niż 50 euro: pasażer dopłaci tę różnicę pomniejszoną o 50 euro,
  • jeśli wartość nowego biletu jest większa niż poprzednio wykupionego o mniej niż 50 euro: pasażer nie musi dopłacać za bilet, różnica zostanie pokryta przez bonus, a niewykorzystane środki z bonusu zostaną zwrócone na jego konto,
  • jeśli wartość nowego biletu jest niższa niż poprzednio wykupionego o mniej niż 50 euro: pasażer otrzyma równowartość bonusu na swoje konto,
  • jeśli wartość nowego biletu jest niższa niż poprzednio wykupionego o więcej niż 50 euro: pasażer otrzyma równowartość bonusu na swoje konto, pozostała różnica w cenie nie będzie zwracana przez linie,
  • jeśli wartość nowego oraz poprzednio wykupionego biletu jest taka sama: pasażer otrzyma bonus w wysokości 50 euro na swoje konto,
  • jeśli wartość nowego oraz poprzednio wykupionego biletu jest niższa niż 50 euro: pasażerowi nie przysługuje bonus,
  • jeśli pasażer decyduje się na zmianę terminu podróży na późniejszy okres (między 01.01.2021 a 30.04.2021): pasażerowi nie przysługuje bonus.

Uwaga! Do wartości biletu nie wlicza się podatków i opłat lotniskowych!

Kiedy możesz skorzystać z nowej polityki zmian?

Linie Grupy Lufthansa (Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Edelweiss Air, Eurowings, Lufthansa, Swiss) umożliwiają dokonanie zmian w biletach z bonusem 50 euro osobom, które:

  • posiadają bilet na lot, który nie został dotychczas odwołany lub przełożony na inny termin (przykład: bilet Lufthansy na lot z Warszawy do Lizbony, zaplanowany na 31 sierpnia)
  • posiadają bilet na lot, który został odwołany lub przełożony na inny termin (przykład: bilet na lot z Warszawy do Rzymu, zaplanowany na 15 kwietnia, który został odwołany; przykład 2: bilet na lot z Katowic do Nowego Jorku, zaplanowany na 5 kwietnia, który został przełożony na 20 kwietnia)
  • posiadają bilet na lot, który już się odbył po 20.03, ale ze względów bezpieczeństwa zrezygnowały z podróży (przykład: bilet na lot z Frankfurtu do Lizbony, który odbył się według planu 22 marca)

Polityka zmian dotyczy zarówno biletów w obie strony, jak i biletów w jedną stronę!

Chcę skorzystać ze zmiany terminu podróży. Jak to zrobić?

Jeśli posiadasz bilet na lot liniami z Grupy Lufthansa otrzymasz od eSky e-mail z powiadomieniem o nowej polityce i linkiem do formularza, dzięki któremu możesz zgłosić chęć wymiany biletu.

Możesz również skorzystać z poniższego linku:

Zmiana biletu z bonusem w Grupie Lufthansa

Uwaga! Jeśli jeszcze zastanawiasz się, jakich zmian chcesz dokonać w swoim bilecie, lub chcesz zobaczyć, jak rozwinie się sytuacja, to nie musisz się spieszyć. Zmiany z bonusem w liniach Grupy Lufthansa dokonasz do 31.08.2020.

Zmiany terminu lub trasy podróży oraz zasady otrzymania specjalnego bonusu, wskazane powyżej, określone zostały na podstawie przyjętych procedur i warunków zwrotu środków ustalonych przez podmioty z Grupy Lufthansa, a odnoszą się do biletów z datą podróży do 30.04.2021 włącznie. Niniejszym informujemy, że wszelkie roszczenia wynikające ze skorzystania z specjalnego bonusu będą rozpatrywane na zasadach przewidzianych przez każdego z przewoźników.

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!